Spellingonderzoek - Inzicht in spellingvaardigheden

Heeft jouw kind (groep 3 t/m 8) moeite met spelling? Of is er mogelijk sprake van dyslexie? Ons spellingonderzoek biedt helder inzicht in de onderliggende oorzaken van spellingproblemen. We helpen je precies te achterhalen waar de uitdagingen liggen, zoals fouten bij de lange en korte klank, de d en b omdraaien en moeite hebben met tweetekenklanken (iu schrijven i.pv. ui). Op basis van de resultaten stellen we een persoonlijk plan op waarmee we gericht werken aan het verbeteren van de spellingvaardigheden

 

 

Spellingonderzoek - Praktijk Meester Andreas

Om de spellingvaardigheid overzichtelijk te krijgen gebruiken wij het PI-dictee. De woorden en spellingcategorieën die getoetst worden zijn geordend in de volgorde waarin deze categorieën op de basisschool worden aangeleerd. Met het PI-dictee kun je heel nauwkeurig aangeven welk spellingniveau de leerling beheerst.

 

Het Stappenplan - van spellingonderzoek naar beter leren spellen

  1. Intakegesprek: Samen bepalen we welk type onderzoek het beste past bij de specifieke situatie van jouw kind.
  2. Spellingonderzoek: We voeren het gedetailleerde rekenonderzoek uit en verzamelen waardevolle gegevens over de rekenvaardigheden.
  3. Adviesgesprek: Na het onderzoek geven we je een overzichtelijke analyse van de resultaten. We bespreken de belangrijkste hiaten en de beste aanpak. De mogelijkheden zijn remedial teaching spelling, dyslexiebegeleiding of een combinatie daarvan.

 

Tarief spellingonderzoek

Totaalpakket: €296,- (inc.l intakegesprek, spellingonderzoek en adviesgesprek)

Ja, ik wil dat mijn kind beter kan spellen
Meer weten over ons aanbod?

Neem contact op of vraag een vrijblijvend gesprek aan

FAQ
Hoe weet ik waar een basisschoolleerling staat met rekenen, spelling, begrijpend of technisch lezen?

Praktijk Meester Andreas gebruikt hier landelijk genormeerde onderzoeken voor. Je hebt dan heel overzichtelijk wat een leerling wel en niet kan. Wij zetten dan in op de hiaten van de leerling.

Waarom doen jullie eerst een onderzoek bij basisschoolleerlingen voor rekenen, spelling, technisch lezen en begrijpend lezen?

Het is belangrijk om eerst in kaart te brengen wat de leerling wel en niet kan. Aan de hand van de resultaten worden de sessies voorbereid, zo sluiten we aan bij de leerbehoeften.