Rekenonderzoek - Inzicht in rekenvaardigheden

Heeft jouw kind (groep 3 t/m 8) moeite met rekenen? Of is er mogelijk sprake van dyscalculie? Ons rekenonderzoek biedt helder inzicht in de onderliggende oorzaken van rekenproblemen. We helpen je precies te achterhalen waar de uitdagingen liggen, zoals het verwarren van getallen (bijvoorbeeld 23 en 32), het langzaam nadenken over sommen of moeite met het leren van de tafels. Op basis van de resultaten stellen we een gerichte oplossing op om de rekenvaardigheden te verbeteren.

Rekenonderzoek - Praktijk Meester Andreas

Rekenvoorwaarden:
We onderzoeken de basis van rekenvaardigheden, waaronder:

  • De ontwikkelingsfase van de rekenvaardigheden
  • Getalbegrip tot 20
  • Begrip van conservatie en richtingshandelen
  • Inzicht in getalstructuur en rekentrucs
  • Werkgeheugen
  • Ruimtelijk inzicht en lateralisatie

Rekenvaardigheden:
De dieperliggende rekenvaardigheden die we testen, zijn onder andere:

  • Getalbegrip tot 1.000.000
  • Optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen
  • Breuken, procenten, kommagetallen en verhoudingen
  • Het gebruik van geld en klokkijken
  • Het metriek stelsel en grafieken

 

Het Stappenplan - van rekenonderzoek naar beter leren rekenen

  1. Intakegesprek: Samen bepalen we welk type onderzoek het beste past bij de specifieke situatie van jouw kind.
  2. Rekenonderzoek: We voeren het gedetailleerde rekenonderzoek uit en verzamelen waardevolle gegevens over de rekenvaardigheden.
  3. Adviesgesprek: Na het onderzoek geven we je een overzichtelijke analyse van de resultaten. We bespreken de belangrijkste hiaten en de beste aanpak. De mogelijkheden zijn remedial teaching rekenen, dyscalculie begeleiding of een combinatie daarvan.

Tarief rekenonderzoek

Totaalpakket: €296,- (inc.l intakegesprek, rekenonderzoek en adviesgesprek)

 

Ja, ik wil dat mijn kind beter kan rekenen
Meer weten over ons aanbod?

Neem contact op of vraag een vrijblijvend gesprek aan

FAQ
Hoe weet ik waar een basisschoolleerling staat met rekenen, spelling, begrijpend of technisch lezen?

Praktijk Meester Andreas gebruikt hier landelijk genormeerde onderzoeken voor. Je hebt dan heel overzichtelijk wat een leerling wel en niet kan. Wij zetten dan in op de hiaten van de leerling.

Waarom doen jullie eerst een onderzoek bij basisschoolleerlingen voor rekenen, spelling, technisch lezen en begrijpend lezen?

Het is belangrijk om eerst in kaart te brengen wat de leerling wel en niet kan. Aan de hand van de resultaten worden de sessies voorbereid, zo sluiten we aan bij de leerbehoeften.